Szeretem

2:06 AM


Imala sam predrasude prema Budimpešti. Da, lepa je. Da, blizu je. Ali uvek mi je asocijacija za nju bila dosada, kojoj nisu pomogle dve kratke posete u prošlosti. Ispostavilo se da sam pogrešila, sve je bilo stvar pripreme i društva. Zato ću podeliti sa vama mesta koje sam pronašla a koje ne spadaju u one standardne ture (većinu turističkih znamenitosti sam već obišla, pa sam se ovaj put fokusirala na pronalaženje skrivenih blaga koje ovaj grad i te kako nudi).

Za početak HRANA. Kad god sam na putovanju trudim se da izbegavam bilo kakve lance brze hrane i probam nove stvari. Svakako prvi na listi je neizostavni gulaš, po čemu je Mađarska i poznata, kao i kobasice. Za doručak divni kroasani i sendviči u preslatkoj pekari Butter Brothers. Obavezno je na kraju i slatko pecivo sa krem sirom i grožđem uz kapućino. Zatim supe - Bors Gasztrobar nudi najrazličitije ukuse supa ali i divne sendviče. Apsolutno vredi sačekati red koji se nekad proteže i ispred lokala (a to govori i o kvalitetu usluge, zar ne?). Za večeru je obavezan Karavan, moj favorit. Ulična hrana na jednom mestu. Imate opciju da birate između pravih burgera, tajlandske hrane, tradicionalne mađarske kuhinje ili zdrave sirove hrane. Obavezno probajte tajlandsku hranu koja je preukusna uz čašu roze špricera. Ono što je mene oduševilo je opuštena atmosfera i ušuškanost ovog mesta a nalazi se u centru grada.

Sledeći savet bi se odnosio na pešačenje. Iako sam imala u planu da proučim mapu metroa, ipak sam odlučila da sve obiđem pešaka. Budimpešta nije toliko veliki grad da vam treba prevozno sredstvo a i dosta stvari koje treba videti je jako blizu. Da, bilo je puno hodanja, bilo je penjanja, malo i kukanja, ali samo kad krenete pešaka možete da naletite na sve te male uličice koje kriju toliko preslatkih kafića i restorana, a nisu krcate ljudima. Kafe pauza.

I za kraj jedno posebno mesto koje me je apsolutno oduševilo - Szimpla Kert (Simple Garden). Totalno "pomeren" pub, krcat raznoraznim detaljima da ne znate gde pre da gledate, ponekad malko jezivim, podseća na pravi lavirint. Ovaj pub je prvi u nizu ruin pubova (pubova koji se otvaraju na mestima napuštenih kuća i fabrika pred demoliranjem). Tako ovde možete popiti pivo u demoliranom Trabantu ili naslonjeni na kozlić za fizičko dok vam stari mikser visi iznad glave. Svakako mesto za obići, ako ne uveče, kad se pretvara u noćni klub, onda makar preko dana, kad i bolje možete da sagledate količinu detalja koji se unutra nalaze.

Poslednji savet bi se odnosio na aplikacije Foursquare i Tripomatic. Obe daju sjajan uvid u sva ključna mesta nekog grada. Pa tako sa Tripomatic-om možete da unesete koje sve turističke znamenitosti želite da obiđete taj dan, a aplikacija vam napravi optimalnu rutu, dok sa Foursquare-om najlakše možete da vidite gde je najbolja klopa ili najjeftinije piće (sva mesta koja su imala ocenu preko 9 su zaista bila sjajna, tako da slobodno se vodite ocenama prilikom izbora).

Da li ste bili u Budimpešti i koja su vaša "obavezna" mesta za obići?

A.
---------------------------

You Might Also Like

2 comments

  1. Isto sam i ja mislila za Budimpestu, dok nisam jednom sa momkom ciljano otisla da u njoj budem par dana. I mi smo puno setali, i usput otkrivali lokale i zanimljive prizore. Gulas i supa su bili a must, ali takodje i langos. Hvala na info ove aplikacije. Jedva cekam da ih negde isprobam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sad kad si spomenula, bas sam zelela da probam langos jer su se jeli na svakom koraku i na kraju zaboravila :(
      Super, uzivaj na sledecem putovanju! :)

      Delete

Like us on Facebook